* Schooner H.M.S. Pickle
Mooie Bouwdoos van de Schooner H.M.S. Pickle.
H.M.S. Pickle was een schoener in dienst van de Royal Britsh Navy ten tijde van de Slaf bij Trafalgar 1805. Het schip werd in 1800 gebouwd in Bermuda onder de naam Sting. het werd gehuurd, maar daarna in strijd met orders uit Engeland in 1800 gekocht door Lord Hugh Seymour, de opperbevelhebber van de Engelse kolonie Jamaica, om als tender te worden gebruikt in de haven aldaar. Geconfronteerd met een voldongen feit. lijfde de Admiraliteit het schip in 1801 in, en veranderde de naam in Pickle. Hoewel de schoener niet actief deelnam aan de Slag bij Trafalgar, speelde H.M.S. Pickle een belangrijke rol doordat het als eerste schip Engeland bereikte met het nieuws over de door Engeland gewonnen zeeslag.
Het schip had een laadvermogen van 127 ton, een lengte van 22,25 meter en een breedte van 6,1 meter. Het had een 40-koppige bemanning, en een bewapening van acht 12-ponder Carronades.
	
Geschiedenis:
Voordat het schip in dienst  van de Royal British Navy kwam, had het al een krijgsgeschiedenis. Er  werd al een aantal keren slag geleverd met andere schepen.
In  1803 werd het schip toegevoegd aan het Inshore Squadron onder commando  van Admiraal Cornwallis. Het werd gebruikt voor verkenning op korte  afstand van de vijandelijke havens Brest, Rochefort en Lorient. Er werd  een kustvaarder veroverd en waardevolle informatie verzameld over de  vijandelijke schepen in Lorient.
Op 25 maart 1804 werd de HMS  Pickle, die sinds 1802 onder bevel stond van luitenant ter zee Kohn  Lapenotière, opgeroepen om de 650-koppige bemanning van de ter hoogte  van de Black Rocks op een ondiepte Magnificent te redden.
Op 9  oktober 1805 voer de HMS Pickle samen met de HMS Weazle uit om Kapitein  Henry Blackwood te assisteren om de kust van Càdiz te verkennen en  ondertussen cruciale informatie te verzamelen over de bewegingen van de  vijandige schepen. De HMS Pickle voer dicht genoeg langs de kust en kon  zo de 33 vijandige linieschepen opmerken in de haven van Càdiz. Deze  informatie moest zo snel mogelijk worden overgebracht aan Viceadmiraal  Lord Nelson.
Tijdens de Slag van Trafalgar zelf, op 21 oktober  1805, bleef de HMS Pickle in het heetst van de strijd buiten schot,  omdat het schip zich aan de noordwestelijke rand aan de loefzijde  bevond. Dit was een strategische plaats aangezien de HMS Pickle één van  de kleinere schepen van de divisie was. Tegen het eind van de Slag werd  het schip samen met drie andere schepen ingezet om de bemanning van het  opgeblazen Franse schip Achille te redden. Ook de vrouw van een  bemanningslid, die zich aan een roeiriem had vastgeklampt, werd gered.
Na de Britse overwinning werd de HMS Pickle uitgekozen om de  boodschap van de overwinning en de dood van Nelson over te brengen. Het  schip verliet de vloot op 26 oktober en bereikte Engeland na negen  dagen, na ver uit koers geslagen door een zware storm ter hoogte van  Kaap Finistere. Tijdens de storm moesten vier carronades overboord  worden gegooid om het schip lichter te maken.
Op 4 november  1805 om kwart voor tien werd in de baai van Falmouth geankerd. Diezelfde  middag is Lapenotiêre met de koets naar London vertrokken om het goede  nieuws van de overwinning aan de Admiraliteit te melden. Om één uur in  de middag kwam hij daar aan, na 19 keer van paarden te hebben gewisseld.  De eerste secreataris van de Admiraliteit moest worden gewekt en twee  uur later werd premier William Pitt ingelicht. Koning George III hoorde  het nieuws weer vier uur later. luitenant ter zee Lapenotiêre werd voor  zijn inzet bevorderd tot Kapitein-luitenant ter zee. Hij kreeg later een  ander commando.
Op 26 juli 1808 liep het schip onder commando  van lieutennant Daniël Callaway aan de grond bij Chipiona, onderweg naar  de haven van Càdiz. Het schip ging daarbij verloren.
Bouwdoos bevat:
Precisie CNC gesneden Kiel en spanten van Berkentriplex
Precisie CNC gesneden en geprofileerde componenten in notenhout en Walnoot triplex.
Koperen scheepshuid plaatjes.
Zes gedraaide 12-ponders Carronades nog samen te stellen.
Alle benodigde Naturel en Zwarte Hennep touwen en houten blokken om de tuigage te monteren zoals getoond.
Alle bouwdoos specifieke onderdelen bevatten gedetailleerde messing geëtste onderdelen.
Authentieke Scheeps-sloepen van hoge kwaliteits-hars, met walnoot onderdelen en messing beslag, inclusief roeispanen, enterhaken en bootshaken.
Hoogwaardige Berken Rondhouten voor de masten.
Volledige gedetailleerde op ware grootte tekeningen.
Uitgebreide Full-colour bouwbeschrijvingen inclusief technische tekeningen en constructiefoto's van het model.
Bijzonderheden:
- Schaal: 1:64
 - Lengte: 565 mm.
 - Breedte: 180 mm.
 - Hoogte: 460 mm.
 
Exclusief Verf en Lijm
Nog met Engelstalige Bouwbeschrijving.
	
	€ 269,95
	
			


















